Fejs fullt med mat

Jag och John satt på golvet i köket och delade en tallrik middag, rotmos på sötpotatis, palsternacka, morot och potatis och bönbiffar. Mot slutet av måltiden var John inte så intresserad så jag satte mig på huk med tallriken i handen/mot knäna (efter att han trampat i maten medan han gick runt), så kommer han, den lilla grisen, han älskade rotmoset men hade lite problem med konsistensen mot händerna, så nu när tallriken var i en sån bra höjd passade han på att köra ner ansiktet i moset. Först var han lite för ivrig, så hela ansiktet hamnade i, men så förstod han och satt och slickade i sig mos.

När jag stod och lagade maten så hade jag gått ut ur köket för att hämta något, kom tillbaka och såg att säcken med kattmat stod vid dörren, undrade först varför den var där men kom snabbt på att, John, han har släpat närmare 3 kg kattmat ett par meter eller tre och sen lämnat den där. Är inte längre förvånad över hans styrka, inte efter att jag såg honom dra ut skäggstrån på Johan med hårsäckar och allt. På tal om kattmat, vad fanns i Johns bajs idag? Jo, de två nävarna kattmat han åt häromdagen, bytte ut kattens mat mot ett glutenfritt för hennes skull, allt är ekologiskt och frigående höns och närfångad fisk, så jag bryr mig inte så mycket längre de gånger jag av någon anledning ställt ner maten och glömt ta upp den. John gillar att ta en näve och sen gå runt med det i munnen tills det löst upp sig, då sväljer han.

Hade väl inte så mycket mer att säga, vi har en heliumballong vid vårt tak. Johan kom hem med den från jobbet förut, runt alla hjärtans dag antar jag eftersom den är röd och hjärtformad, så lyckades John slita loss snöret från den så den har fått bo uppe i taket, börjar se lite skruttig ut nu dock, men ganska trevlig att ha däruppe ändå, förutom på natten. Jag har en rädsla för monster som ska sitta i taket efter att jag såg ett avsnitt av Buffy när jag var runt tretton mitt i natten, så om jag vaknar på natten och ser den mörka klumpen i taket får jag en liten hjärtattack i några sekunder.

Kommentera

