Hur vet man om man är för nära som förälder?

Jag låg med John i sängen och maraton-ammade honom inför natten (låg och räknade till när han skulle behöva kissa baserat på hur många gånger vi bytte tutte), så släppte han taget (jag höll andan en stund för att vara säker på att det verkligen hände), han vände sig om på sidan med ryggen mot mig (precis som Johan gör när han somnar! John har gjort så till och från sedan han var putteliten, men mer på sista tiden) och jag gosade in mig mot honom och tänkte ligga sked lite, sniffa lite bebis och samla krafter. John…han hade andra planer. Han ville sova IFRED och gav mig en backhanded bitchslap i fejset, gnydde till, jag backade och han somnade helt.

Efter att ha legat och fått sina tuttar rivna och sina bröstvårtor nypta i två timmar, vem säger att moderskap inte är givande? (Senare kröp jag ner igen och då gick det bra, somnade på tre sekunder och låg och sov i en timme tills Johan kom hem från att ha jobbat dörren.) Vi vet att han har lite Salonen i sig i alla fall.

Kommentera

