BLW?

John åt sand och var glad, räknas det här som BLW?

Efter att vanten åkt av så var det MYCKET lättare att kunna utforska och smaka på den härliga gröna plastspaden….

J.E.T

Han är så himla lik hela min släkt så jag typ dör av skratt/lycka varje gång jag ser honom för jag ser någon släkting, han ser PRECIS ut som min äldsta syster här.

Ute på gården någon dag tidigare. Vi hittade inte Johns vita mössa som man kan knyta som typ är hans enda ”bra” mössa, så vi fick ta den här lite för stora mössan. John pekade på trots blindhet.

När vi var ute på gården för några dagar sedan träffade vi en granne från huset på andra sidan (huset som vi bor i går typ som en fyrkant av hus med en gemensam innergård, typ enda platsen som isolerar ljudet från bilvägen lite), på magen hade hon en liten bebis under ett bärskydd och hennes äldre dotter på tre år sprang omkring. John blev intresserad DIREKT, han pekade på mamman med bebisen och sa ”noh” (hm, blir lite väl finsk kanske?) flera gånger. Så tjöt han av lycka när det äldre barnet gick fram till honom och satte sig lite på huk. När hon vid ett tillfälle sprang iväg ställde sig John upp och skrek frustrerat det högsta, gällaste lilla skriket jag hört, då kom hon tillbaka till honom, ställde sig på alla fyra och kröp mot honom och klickade med tungan!!! John har precis börjat klicka ju, om vi klickar så börjar han direkt, det är asroligt.

Hon pekade på John och sa att han var rolig, vilket fick John att skratta. Vilket fick henne att skratta och det ledde till att John blev hur nöjd som helst. Så fick John gunga lite också, tjöt som en lite dinosaurie av lycka.

Sen var jag ute med honom igår, då var det bara vi på gården dock, först satt John och tittade skeptiskt på mig, han har haft lite problem med regn och snö i fejset och det duggade lite, men sen så accepterade han att det var lite blött och började krypa runt. Efter cirka tio minuter började han störa sig på vanten som hindrade honom från att greppa alla godsaker som han såg omkring sig, så han skakade av den och greppade efter spadar, hinkar, pinnar, grus och löv och stoppade allt i munnen. Tittade på mig och log som en liten joker, på vägen in igen så fastnade John vid stuprännan, så han fick sitta där en stund och leka med vattnet, passade på att tvätta hans ansikte lite då och så satt han och drack vattnet, hm undra vad som fanns i det regnvattnet. När vi kom in så tvättade jag hans händer och fejs och ammade honom och han somnade direkt! Han sover lite dåligt just nu pga tänderna.

Tandis

Tänderna!!!!

Kommentera

