Papapapapa

Johan har jobbat ganska mycket på sista tiden, på skolan från före jag och John ens vaknat och sen kommit hem runt sex på kvällen, sen vid dörren på fredagar och lördagar och det märks att John saknar sin pappa. John somnade rätt tidigt igår (för att vara han) vid åtta och var uppe vid kanske sex-tiden (gissar), jag och Johan hade inte alls lust att gå upp då och jag förstod inte ens att det var morgon förrän senare när vi vaknade igen vid tio. John var uppe och röjde medan jag halvvaket höll ett öga på honom och försökte få honom att somna om, minns att han flera gånger låg vid tutten och blundade och höll på att somna men sen upp igen, han skulle på Johan hela tiden och jag fick dra bort honom flera gånger så Johan kunde få sova lite, han hade jobbat i dörren och kommit hem runt två-tiden. Mitt minne sen när jag somnade om är inte helt hundra, men jag tror att jag ammade John och att vi båda höll på att somna, jag somnade uppenbarligen men så vaknade jag till en stund senare i panik och tänkte ”vart är bebisen?!” (så intressant, jag hade inte öppnat mina ögon och var inte medveten om att John inte var precis hos mig, men jag kände det i hela min kropp, undra om bebisar också gör det?) och såg inte honom bredvid mig, men så låg han bara lite längre ner, på mage med ansiktet mot sin pappas rumpa. Så han hade väl varit uppe och kört hårt i sängen en stund till tills han däckat, så kul hur han knappt rör sig från sängen ifall vi inte är vakna.

Men NU ska Johan äntligen vara ledig, han har tagit pappaledigt hela februari förutom på fredagar och lördagar då han ska jobba på kvällarna, så nu kommer John få vara med mampa igen, heeela dagarna.

Kommentera

