Utrensning

Imorgon fortsätter mitt, vad som känns som, evighetsprojekt som är utrensning av onödig skit som tar upp onödig plats i vårt lilla, lilla hem och som gör det omöjligt att på ett effektivt och enkelt sätt städa och ha koll. Jag är trött på saker som inte har en plats och har blivit sjukt osentimental nu kring alla prylar, nästan allt går till återvinningshyllan nere vid grovsoprummet (förutom mina böcker, vi har fortfarande fler böcker än plats i bokhyllorna och jag hittar alltid någon till nere vid byteshyllan när jag går dit). Precis som när man vaxar sig gäller det att göra det fort före man hinner ångra sig. Johan har inte riktigt nått den punkten av brist på sentimentalitet som jag och kommer med mina gamla ”men den är bra att ha”, ”inte den” och så vidare. Steg två blir att ta tag i vinden, oj oj vad jag bara slängt upp saker där helt utan struktur.

Kartonger med heeelt blandat innehåll utan markering, barnkläder som ska tillbaka till Karin och barnkläder som är våra helt blandade. Varför gillar jag att göra det svårt för mig själv? Nä, nu blir det alldeles för sent, måste krypa ner hos bebisen, dra honom till mig som vilken djurmamma som helst och ligga sked tills nästa amning.

Kommentera

