Begynnelsen

Jag har startat många bloggar i mitt liv och alla har haft en sak gemensamt, ett kort liv. Vilket kanske inte bådar gott nu, men jag har höga förhoppningar på denna nya start. Mitt problem tidigare har nog varit brist på struktur och en alldeles för diffus inriktning. Så, vem är jag då och vad vill jag med denna blogg?

Jag heter Milla, fyller 23 i oktober, är mamma till en son som föddes den 25e april 2014, gift inför Guds ögon (men icke lagens) med Johan, har en katt som heter Ozzy och jag är vad man skulle kunna kalla för hemmafru.

Jag och Johan träffades hösten 2012 på Tollare Folkhögskola, där vi båda valt kreativt skrivande tillsammans med vår allmänna linje. I november blev vi ett par, i juni 2013 flyttade vi ihop, i augusti blev jag gravid och i april 2014 så föddes vår son, John Evald.

Den här bloggen kommer främst handla om föräldraskap och allt som hör därtill. Eller nära föräldraskap, mitt föräldraskap. Om hur jag gör det, inte som en mall för hur alla borde vara men för att dela med mig om mina erfarenheter och tankar. Förhoppningsvis kan någon som känner sig lika mycket utanför mallen som jag hitta hit och känna värmen av gemenskap.

Så om ni vill läsa om fri amning, anknytning, EC, samsovning, nära föräldraskap, alternativ livsstil och mycket mer så föreslår jag att ni stannar kvar!

Kommentera

